Info vedr. Corona virussen.

Med baggrund I den situation vi alle befinder os i med Corona virussen, kommer her yderligere instruktioner vedr. ophold/arbejde på Ribe Sejlklubs bådeplads og anlæg.

Som det allerede kan ses, er der fuld gang i klargøring af både og diverse anlæg på bådpladsen ved klubhuset, hvilket er dejligt at se.

Men vi skal huske på de restriktioner, der er gældende i vores samfund på grund af Corona virussen. Disse restriktioner skal vi i Ribe Sejlklub være med til at overholde, så smittespredningen er mindst mulig, så vi hurtigst kan komme tilbage til en normal hverdag.

Tirsdag den 31. marts 2020 havde undertegnede et møde med politiet på bådpladsen omhandlede hvorvidt, der må være flere end 10 personer på bådpladsen samtidig?  Og det må der, hvis nedenstående respekteres:

Når bådklargøring og søsætning gennemføres, opfordres alle til at følge nedenstående råd for at begrænse smitten mest muligt:

Udvis respekt og hold god afstand til hinanden – min. 2 meter.
• Udvis særlig forsigtighed overfor dem der står for selve bådhåndteringen.
• Bliv udendørs.
• Undgå at være flere sammen og at forsamles i grupper på mere end 10 personer.
• Følg Sundhedsstyrelsens anvisninger til god håndhygiejne – vask hænder, sprit ofte hænder af og nys/host i ærmet.

I forbindelse med den kommende søsætning må der maks. være 4 personer, der deltager aktivt i den enkelte søsætning, nemlig Aksel og 3 hjælpere. Husk afstanden på de 2 m imellem jer.

På bestyrelsens vegne

Bent Christensen